BIGSTER: ESENȚIALUL LA URMĂTORUL NIVEL

Cu Bigster, Dacia își extinde gama de modele oferind în premieră o soluție accesibilă pentru clienții care își doresc un vehicul din segmentul C-SUV.

Bigster aduce un plus în materie de design, cu un stil concentrat pe ceea ce este esențial, în beneficiul robusteții și al spațiului interior, oferind opțiunea unei caroserii vopsite în două nuanțe și jante de 19’’.

Mai multă tehnologie, cu o ofertă alcătuită integral din motorizări electrificate și dotări precum ecran central de 10’’, tablou de bord digital, hayon cu comandă electrică, etc.

Mai mult confort, cu un spațiu interior excepțional, scaune cu susținere laterală, izolație fonică optimizată, sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate, plafon panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă, scaun pentru șofer cu reglaje electrice, echipament multimedia cu 6 difuzoare și sistem de sunet Arkamys 3D, fără a uita de sistemul inteligent de accesorii YouClip.

O capacitate de încărcare superioară, datorită portbagajului cu o capacitate excepțională, o banchetă spate fracționabilă 40/20/40 care permite transportarea unor obiecte lungi chiar atunci când sunt 4 persoane la bord, bare de pavilion modulabile.

Mai multă polivalență, cu reale capacități off-road și o motorizare 4X4 pentru clienții cei mai exigenți.

Cu Bigster, Dacia este fidelă valorilor sale, oferind cel mai bun raport preț/prestații din segmentul C-SUV.

Dacia Bigster va fi produs în exclusivitate în uzina de la Mioveni.

27.03.2025

Articol

După cum a fost anunțat în ianuarie 2021, cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution, Dacia (marcă lider în segmentul B la nivel european), își va extinde gama de modele abordând segmentul superior, așa numitul segment C. Această ofensivă se materializează azi prin lansarea modelului Bigster, care aduce în segmentul C-SUV valorile recunoscute ale mărcii – Esențială dar Cool, Eco-Smart, Robustă și Outdoor. Dacia Bigster este adaptat exigențelor specifice ale clienților dintr-un segment de piață aflat în continuă expansiune. Creșterea prețurilor constituie o problemă pentru mulți posesori de vehicule din segmentul C-SUV care doresc să își cumpere o mașină nouă fără a renunța la atributele de confort, performanțe și spațiu interior specifice acestui segment.

 

 „De la lansarea Renaulution în 2021, am reinventat complet brandul și am introdus noua identitate de marcă: culori noi, logo nou, showroom-uri noi. Rămânând fideli valorilor noastre, am făcut Dacia mai atrăgătoare și mai aspirațională ca niciodată, oferind în continuare cel mai bun raport calitate-preț. Astăzi, cu Bigster, Dacia răspunde mai mult ca oricând așteptărilor clienților din segmentul C.”

Denis Le Vot, CEO Dacia

 

DESIGN: CU BIGSTER, DACIA ÎȘI ȚINE PROMISIUNILE

În ianuarie 2021, Bigster Concept, vehicul emblematic al Renaulution, ilustra voința Dacia de a evolua spre un nou orizont, cel al segmentului C-SUV. Bigster Concept a dat naștere multor așteptări care își găsesc azi răspunsul în modelul de serie.

„Cu Bigster, am reușit să respectăm în mod fidel intențiile manifestate cu ocazia prezentării Conceptului Bigster. Modelul de serie exprimă deplin toate valorile Dacia și constituie de acum vârful de gamă al mărcii.”

David Durand, Director de Design Dacia

 

Valorile Dacia corespund perfect exigențelor segmentului C-SUV. Designul modelului Bigster scoate în evidență caracterul său robust și aptitudinile sale de a răspunde unor utilizări diverse, atât ca vehicul pentru deplasările profesionale zilnice al clienților cât și pentru activitățile cu familia sau pentru ieșirile în timpul liber. Dimensiunile sale generoase sunt subliniate de forme și de volume simple, geometrice, bine demarcate, care evocă ideea de esențial.

Pasajele impozante care protejează roțile, precum și poziționarea farurilor și a blocurilor optice spate în extremitățile caroseriei, contribuie la aspectul robust al vehiculului.

Senzația de robustețe este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este totodată fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”. Capota orizontală, sculptată, a fost proiectată pentru a oferi șoferului o vedere cât mai bună asupra șoselei.

Stilul modelului Bigster vizează esențialul, fără a uita aspectul « cool » care face parte din valorile mărcii și din așteptările clienților segmentului C-SUV.

Un factor „cool” în stil Dacia. Ornamentele amplasate pe grilă, în partea superioară a portierelor față și deasupra plăcuței de înmatriculare de pe hayon aduc o notă discretă de eleganță. Toate aceste elemente sunt colorate într-un mix de negru lucios și mat.

Robust, cool și eco-smart. Culoarea scuturilor de protecție față și spate este impregnată în masa materialului. Protecțiile laterale, cele de la nivelul pasajelor roților și cele din partea inferioară a barelor față și spate, sunt realizate din Starkle®. Dacia folosește acest material creat de inginerii săi și care este realizat parțial din plastic reciclat, în forma sa brută, nevopsită.

Dacia Bigster este adaptată gusturilor și obiceiurilor clienților din segmentul C-SUV. Modelul este echipat în serie cu jante din aliaj de 17” sau 18 ”, în timp ce pe nivelul superior, Journey, sunt disponibile opțional jante de 19”, cu design specific. Pe nivelele superioare de echipare, clienții pot opta pentru o caroserie vopsită în două nuanțe (pavilion de culoare neagră), o premieră pentru un model Dacia de serie mare.

Este disponibilă totodată o nouă culoare de caroserie: Indigo Blue. Această nuanță metalizată aduce o tușă de eleganță, sugerând un caracter statutar, dar nesofisticat.

  

„În ceea ce privește designul interior, am dorit să subliniem unul dintre atuurile majore ale modelului Bigster : spațiul său interior excepțional. Am optat pentru simplitate, cu linii geometrice care sunt o reflectare a celor din exterior, oferind în același timp calitatea așteptată de clienții din segmentul C-SUV.”

David Durand, Director de Design Dacia

 

Pentru interior, echipa de designeri s-a concentrat așadar pe ceea ce este esențial: spațiu, ergonomie și confort. Planșa de bord verticală și plasată la înălțime mărește spațiul disponibil pentru ocupanții locurilor din față.

Pentru simplitate și eficiență, toate informațiile legate de conducere sunt reunite în tabloul de bord digital de 7’’ sau de 10,1’’ (în funcție de nivelul de echipare) iar toate informațiile legate de sistemul multimedia se regăsesc pe ecranul central tactil de 10,1’’ (în serie pe toate versiunile Bigster). O linie elegantă de culoare verde leagă cele două ecrane, integrându-le vizual în ansamblul planșei de bord.

În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare spațios.

Un accent deosebit a fost acordat selecției materialelor folosite pentru tapițeria scaunelor. În funcție de nivelul de echipare, accentul este pus pe simplitate și atractivitate (Essential și Expression), pe durabilitate și curățare ușoară (Extreme) sau pe un confort superior (Journey).

Semnătura Dacia în formă de Y subliniază legătura dintre designul interior și cel exterior al modelului Bigster :

₋        La interior, o regăsim în forma aeratoarelor, a căror suprafață trasează un Y (de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme), și pe panourile portierelor, unde forma de Y este vizibilă de-a lungul cotierelor.

-        La exterior, semnătura luminoasă în formă de Y este prezentă atât la blocurile optice față, cât și la cele din spate.

 

ESENȚIAL DAR COOL: CEL MAI BUN RAPORT PREȚ/PRESTAȚII DIN SEGMENTUL C-SUV

Bigster oferă toate elementele esențiale cerute de clienții segmentului C-SUV  la un preț specific mărcii Dacia, reflectând poziționarea « Best value for money ».

 

Un spațiu interior excepțional pentru pasageri și bagaje

Bigster beneficiază de platforma CMF-B, aflată în inima strategiei industriale a Dacia și a cărei flexibilitate permite asigurarea unui spațiu interior deosebit de generos.

Caracteristicile vehiculului au fost concepute pentru a satisface cerințele clienților din segmentul C-SUV, în ceea ce privește: acustica (parbriz acustic, geamuri mai groase, antifonarea motorului), finisarea (mochetă nouă, LED Touch) și confortul scaunelor (reglaj lombar pentru scaunul pasagerului din față, spătarul banchetei din spate), sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate.

Bigster oferă unul din cele mai generoase spații interioare din segmentul C-SUV, răspunzând astfel unei exigențe fundamentale a clienților acestui segment. Bigster asigură condiții de călătorie confortabile pentru 5 persoane împreună cu bagajele lor.

Bigster este „Best in class” la nivel de segment în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului (distanța până la plafon) atât pentru ocupanții locurilor din față cât și pentru cei ai locurilor din spate. Pasagerii din spate beneficiază de cea mai bună distanță la nivelul picioarelor din segment, un atu major pentru călătoriile pe distanțe mari.

Bigster se distinge prin cel mai încăpător portbagaj din segment, cu un volum de până la 702 litri (conform normei VDA) sub nivelul planșei separatoare de habitaclu. Lungimea și înălțimea spațiului de încărcare stabilesc noi referințe în segmentul C-SUV.

  

O modularitate și aspecte practice optimizate

Clienții Bigster vor putea profita cu ușurință de spațiul interior excepțional datorită numeroaselor amenajări și detalii practice.

Bancheta spate este fracționabilă 40/20/40, ceea ce permite transportarea unor obiecte lungi fără a afecta confortul pasagerilor. Atunci când pe bancheta din spate iau loc doar doi pasageri, aceștia pot beneficia de un confort superior prin rabatarea părții centrale a spătarului, care se transformă într-o cotieră cu spațiu de depozitare pentru două pahare și un suport pentru smartphone. Atunci când spătarele sunt rabatate, Bigster oferă un planșeu de portbagaj plat și o lungime maximă de încărcare excepțională, de 2,7 metri.

Funcția Easy Fold permite rabatarea cu ușurință a spătarelor din spate din portbagaj, cu ajutorul a două manete situate de o parte și de alta a spațiului de încărcare.

Un covoraș de cauciuc, robust și ușor de curățat, oferă o protecție ideală pentru planșeul portbagajului. Atunci când nu este utilizat, acest covoraș poate fi rulat cu ușurință pentru a ocupa mai puțin spațiu. Covorașul este disponibil în serie pe nivelul de echipare Extreme și ca accesoriu pe celelalte versiuni.

Funcția Boot Organizer permite evaluarea capacității de încărcare a fiecărui model și optimizarea spațiul de depozitare din portbagaj cu ajutorul asistentului integrat.

YouClip, noul sistem de accesorii ingenioase Dacia este disponibil pe Bigster. Simplu și ingenios, YouClip permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu. Bigster este echipat în serie cu 5 puncte de fixare YouClip (pe planșa de bord, în partea laterală a consolei, accesibil de către pasagerul din față, unul în spatele consolei centrale, în portbagaj și pe fața interioară a hayonului). Alte două puncte de fixare pot fi amplasate în spatele tetierelor scaunelor din față.

Pe aceste puncte de fixare YouClip pot fi atașate: un suport de tabletă, o geantă mică de depozitare, un suport de smartphone cu sau fără încărcător cu inducție, un umeraș sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături și o lanternă. Acest sistem « 3 în 1 » este disponibil în serie pe versiunea Bigster Extreme. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în rețeaua de dealeri Dacia.

 

Află mai multe din dosarul de presă complet.

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

Etichete

  1. dosar presa

Galerie foto (42)

BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER EXTREME
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY
BIGSTER JOURNEY