- În 2025, Dacia va participa la Raliul Dakar cu echipă de constructor, la categoria T1+.
- Echipa Dacia se va baza pe competențele tehnice interne și pe preparatorul auto britanic Prodrive pentru dezvoltarea vehiculelor angajate în competiție.
- Francezul Sébastien Loeb, de nouă ori campion mondial de raliu și Cristina Gutiérrez Herrero, pilot de raliu din Spania, vor concura oficial pentru echipa Dacia încă din 2024 cu ocazia fazelor de testare.
- Vehiculele de competiție Dacia care vor participa la raliul Dakar vor utiliza combustibil sintetic produs de Aramco.
«Dacia și Dakar alcătuiesc o asociere perfectă: un adevărat laborator pentru a dovedi robustețea Dacia și un angajament puternic în favoarea unei mobilități cu emisii scăzute de carbon. Suntem foarte entuziasmați de ideea de a participa la Dakar utilizând tehnologia combustibilului sintetic. Dacia, cu o echipă și cu piloți de cel mai bun nivel, este un concurent serios în cadrul raliului.» Denis LE VOT, CEO DACIA.
Dacia va participa cu echipa de uzină la raliul Dakar
Începând din 2025, Dacia se va angaja în calitate de constructor la Raliul Dakar din cadrul campionatului mondial de rally raid. Considerat un veritabil test suprem de robustețe și rezistență, Dakar este, de peste 40 de ani, o aventură umană ieșită din comun, care reunește într-o competiție unică peste 500 de concurenți din 60 de țări.
Dakar ilustrează perfect echilibrul între rațional și emoțional, înscris în ADN-ul mărcii Dacia.
Rally-raid-ul este o aventură umană și sportivă care corespunde perfect teritoriului de marcă Dacia:
- O aventură de tip Robust & Outdoor la volanul unui vehicul cu tracțiune integrală dezvoltat pentru a înfrunta condițiile cele mai dificile.
- O aventură Eco-Smart întrucât Dacia este atentă la impactul asupra mediului și va concura cu un vehicul de competiție care va utiliza combustibil sintetic.
- O aventură Essential but Cool cu un obiectiv ambițios în care nu e loc pentru nimic superflu.
Raliul Dakar va fi un teren de testare și un laborator de idei pentru Dacia. El va permite testarea și verificarea unor noi soluții ingenioase « în stilul Dacia », atât în termeni de funcționalitate outdoor, cât și în domeniul energiei.
Înainte de a se angaja în sezonul Dakar 2025, prototipurile Dacia vor fi testate, încă din 2024, în Raliul Marocului.
O bază tehnică solidă și experimentată
Dacia va aborda acest proiect incitant bazându-se pe competențele Renault Group și pe experiența companiei Prodrive în domeniul dezvoltării de vehicule de rally-raid.
De aproape 40 de ani, Prodrive este unul din actorii majori ai sportului auto pe plan mondial, ajutând numeroase mărci să câștige campionate internaționale.
Prodrive este implicat în raliul Dakar și în campionatul de Rally-Raid din anul 2020 și a participat la ultimele trei raliuri Dakar cu vehicule concepute de propriile echipe, obținând locul al doilea în clasamentul general în 2022 și 2023 cu Sébastien Loeb, care face parte de acum din noua echipă Dacia.
Sébastien Loeb și Cristina Gutierrez Herrero vor fi piloții Dacia
Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 31 de ani, ea are deja la activ 7 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2023. Din anul 2012, Cristina este totodată campioană de raliu tot-teren (categoria feminin) în Spania.
Pilotul francez de raliu Sébastien Loeb (49 de ani), a câștigat campionatul mondial de raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este cel mai titrat pilot din sportul auto și este deseori considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la Dakar din 2016. În 2021 el a condus vehiculul Bahrain Raid Xtreme Hunter proiectat și construit de preparatorul britanic Prodrive. Cooperarea dintre Sébastien Loeb și Prodrive va continua acum la volanul unui vehicul de competiție Dacia.
Prototipul Dacia va utiliza combustibil sintetic
Prototipul Dacia va utiliza combustibil sintetic produs de Aramco.
Sinteza acestui tip de combustibil se realizează cu energie electrică regenerabilă. Pe întregul ciclu de producție, combustibilii sintetici au o amprentă de carbon inferioară celei a carburanților derivați din petrol.
Raliul Dakar este terenul de testare ideal al acestei tehnologii pentru marca Dacia.