PREMIERĂ ÎN INDUSTRIA AUTO: DACIA PRIMEȘTE CERTIFICAREA 2 STELE ÉCOPROD PENTRU NOILE CAMPANII AUDIOVIZUALE

O abordare Eco-smart inedită 

Acțiuni concrete implementate

Certificarea Ecoprod: o recunoaștere exigentă

Pentru prima dată în industria auto, Dacia, alături de agenția Publicis Conseil și companiile de producție Iconoclast, Shot in Mars și Prodigious, a obținut certificarea Écoprod 2 stele pentru cele 4 noi spoturi publicitare dedicate modelelor Duster, Logan, Sandero și Jogger. Această distincție marchează o etapă majoră în transformarea responsabilă a comunicării și producției audiovizuale din domeniul auto.

01.12.2025

Articol

O ABORDARE ECO-SMART INEDITĂ

Eco-smart, „în stilul Dacia”, definește o abordare inteligentă, care îmbină precuparea pentru ecologie cu eficiența economică.

Exemplele sunt numeroase. Dacia nu mai utilizează piele naturală sau elemente din crom și reduce la minimum utilizarea suportului tipărit în vehiculele sale. Gama GPL este, de asemenea, un exemplu concludent al dorinței de a minimiza impactul ecologic la un cost redus.

Producția audiovizuală urmează aceeași direcție: proiectul Dacia Synergie 2025, lansat în martie 2025, integrează încă din faza de concepție principiile „eco-socio-producției”, cu reprezentări responsabile precum mobilitatea rațională, car-sharing-ul și diversitatea, în deplină concordanță cu angajamentele mărcii.

  

Acțiuni concrete implementate

  • Realizarea filmărilor pentru mai multe spoturi publicitare în aceeași sesiune pentru limitarea necesităților de transport și de resurse.
  • Filmarea într-o singură țară (Franța), cu prioritate pentru tren și car-sharing pentru echipe. 
  • Energie responsabilă : utilizarea luminii naturale, a generatoarelor cu emisii reduse de CO2, iluminatul cu LED. 
  • Decoruri, accesorii și costume provenite din închiriere, reutilizate sau second hand.
  • Catering local, bio și de sezon, reducere drastică a plasticului de unică folosință.
  • Gestionare riguroasă a deșeurilor: triere, reciclare, compostare, cântărire zilnică.

 

Datorită acestei strategii globale, Dacia a redus amprenta de carbon a producțiilor sale cu 44%, o premieră pentru o producție auto de această amploare.

 

CERTIFICAREA ÉCOPROD: O RECUNOAȘTERE EXIGENTĂ 

Certificarea Écoprod 2 stele recompensează producțiile care respectă peste 85 de criterii, de la practici ecologice până la angajamente sociale pe platou. Obținerea simultană a acestei certificări pentru patru spoturi publicitare poziționează Dacia în avangarda eco-producției.. 

„Ecoproducția pentru noile campanii publicitare Dacia Duster, Jogger, Sandero și Logan este o decizie strategică ce reflectă angajamentul nostru pentru o mobilitate mai responsabilă și practici publicitare mai durabile, în deplină armonie cu platforma noastră de brand. Suntem extrem de mândri să deschidem această cale alături de Dacia.

Carine Gailliez, VP, Brand marketing communication.

* Certificare AFNOR (Asociația Franceză de Standardizare) 

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

Etichete

  1. Sustenabilitate

RELATED TOPICS