Dacia Sandriders domină prologul din Portugalia – Al-Attiyah obține cel mai rapid timp

Echipa Dacia Sandriders a început în forță competiția de Rally-Raid din Portugalia, după ce Nasser Al-Attiyah și copilotul său, Fabian Lurquin, au obținut cel mai bun timp în prologul de marți, 23 septembrie.

Echipajul condus de Al-Attiyah, primul care a luat startul pe traseul scurt, dar foarte tehnic din Grândola, a parcurs cei 5,03 km în 5m02,9s la volanul Daciei Sandrider, cu trei secunde mai rapid decât următorul clasat. Astfel, pilotul din Qatar va avea prima opțiune în alegerea poziției de start pentru prima etapă de miercuri, 24 septembrie.

24.09.2025

Articol

În condiții dificile, cu praf persistent și o suprafață de rulare în degradare, Sébastien Loeb și Édouard Boulanger au încheiat cu al cincilea timp, din cauza vizibilității reduse. Loeb a declarat că, la un moment dat, a fost nevoit aproape să oprească în probă din cauza prafului dens.

Cristina Gutiérrez și Pablo Moreno, aflați la prima participare în Campionatul Mondial FIA de Rally-Raid după Raliul Dakar din ianuarie, au încheiat pe poziția a 23-a, din cauza unei avarii la planetara spate, pe un traseu dificil, brăzdat de șleauri.

Competiția de Rally-Raid a Portugaliei începe cu adevărat miercuri, 24 septembrie, cu prima etapă desfășurată pe o distanță cronometrată de 297 km, cu startul și sosirea în bivuacul din Grândola. Etapa este împărțită în două secțiuni și include porțiuni de asfalt, menite să sporească provocarea pentru Dacia Sandriders și concurenții săi.

 

DECLARAȚII:

Nasser Al-Attiyah (Qatar), pilot, Dacia Sandriders
„Prologul a fost fantastic – am luat startul primii și am câștigat proba. Acesta a fost planul nostru și, la fel ca anul trecut, am câștigat prologul. Acum putem alege o poziție bună pe traseu. Nu vom deschide, dar nici nu vom fi prea în spate, ceea ce e important din cauza prafului. Dacia Sandrider funcționează foarte bine și vom da tot ce avem mai bun.

  

Cristina Gutiérrez (Spania), pilot, Dacia Sandriders
„A fost dificil din cauza prafului, iar cu intervale de un minut între starturi, e extrem de complicat în astfel de condiții. Am încercat să gestionăm situația, ca toți ceilalți, dar cea mai mare problemă a fost ruperea planetarei spate. Am condus doar cu tracțiune față în nisip. Am încercat să supraviețuim și să rămânem concentrați pentru mâine, când începe cu adevărat cursa.

 

Sébastien Loeb (Franța), pilot, Dacia Sandriders

„A fost mult praf, iar traseul s-a deteriorat considerabil, cu șleauri adânci. În astfel de condiții e ușor să răstorni mașina, așa că nu am vrut să risc o greșeală mare chiar la începutul raliului. A fost dificil, dar am încheiat cu al cincilea timp, deci nu e rău.

 

Fabian Lurquin (Belgia), copilot, Dacia Sandriders
„Prologul a decurs bine și, deși a avut doar cinci kilometri, a fost destul de rapid. E întotdeauna un avantaj să-l câștigi, pentru că îți oferă posibilitatea de a alege poziția de start. Nu puteam spera la un început mai bun. Desigur, când urci în mașină cu Nasser, obiectivul este să câștigi. Dar acest raliu este foarte solicitant, cu o concurență puternică, și totul se poate decide în detalii mici. Aici, mai mult decât oriunde, va trebui să evităm greșelile și să valorificăm viteza lui Nasser.”

 

REZULTATE (NEOFICIALE) PROLOG RALLY-RAID PORTUGALIA

Grândola

 Distanță prolog: 5,03 km. Distanță de legătură: 0,22 km. Distanță totală: 5,25 km

 1. Nasser Al-Attiyah (QAT) / Fabian Lurquin (BEL) – 5m02,9s
5. Sébastien Loeb (FRA) / Édouard Boulanger (FRA) – 5m09,2s
23. Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP) – 5m38,5s

 

CIFRA ZILEI: 3

Dacia Sandriders revine cu o echipă completă de trei echipaje pentru Raliul-Raid Portugalia, intensificând pregătirile pentru Raliul Dakar din ianuarie. Etapele din Abu Dhabi și Africa de Sud au fost abordate cu două echipaje.

 

ZIUA URMĂTOARE: ETAPA 1 (SS1/SS2), 24 SEPTEMBRIE

Prima zi de competiție, miercuri 24 septembrie, duce echipajele spre sud-vest, în direcția Beja, pe trasee descrise de organizatori ca rapide, șerpuite și pe drumuri de pământ, urmate de o secțiune nisipoasă în ultimii 30 km, înainte de revenirea în bivuacul din Grândola. Etapa este împărțită în două secțiuni: SS1 și SS2.

  • Distanță probă specială: 297 km
  • Distanță de legătură: 123,2 km
  • Distanță totală: 420,2 km

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

Galerie foto (6)

Raliul Portugaliei, prolog
Raliul Portugaliei, prolog
Raliul Portugaliei, prolog
Raliul Portugaliei, prolog
Raliul Portugaliei, prolog
Raliul Portugaliei, prolog

RELATED TOPICS