ECHIPA DACIA SANDRIDERS, PREGĂTITĂ PENTRU PRIMUL SĂU SAFARI ÎN AFRICA DE SUD

Sun City găzduiește pentru prima dată o etapă a Campionatului Mondial FIA de Rally-Raid.

Echipajele Al-Attiyah/Boulanger și Loeb/Lurquin pornesc într-o nouă aventură pe continentul african.

Tiphanie Isnard, directoarea echipei: „Abordăm această etapă cu prudență, dar cu un obiectiv clar.”

13.05.2025

Articol

A treia etapă a sezonului 2025 marchează debutul W2RC în Africa de Sud, dar și o revenire pe continentul african, unde Dacia Sandriders a obținut prima lor victorie în octombrie anul trecut la Raliul Marocului, evenimentul decisiv al sezonului 2024.

Echipa ajunge la Sun City, punctul de plecare al acestei etape mult așteptate, după o victorie în palmares: Abu Dhabi Desert Challenge din februarie, câștigată de Nasser Al- Attiyah și Édouard Boulanger după cinci zile de competiție intensă în deșert.

Acest rezultat l-a propulsat pe qatarezul Nasser Al-Attiyah în fruntea clasamentului provizoriu al piloților W2RC, în timp ce francezul Édouard Boulanger conduce clasamentul copiloților. Dacia Sandriders ocupă locul al doilea în clasamentul constructorilor.

Participarea la raliul sud-african este o premieră pentru echipă, care anterior a concurat doar la evenimente în deșert. Acest nou format, care combină trasee pe macadam și drumuri de pământ, alternând porțiuni de savană cu zone pietroase de munte, reprezintă o etapă cheie pentru progresul echipei Dacia Sandriders în cea mai exigentă disciplină din sportul cu motor și o provocare pe care echipa este nerăbdătoare să o accepte.

Această configurație unică a traseului a avut un rol important în strategia de abordare a cursei de 2.759 km. 

Directorul echipei, Tiphanie Isnard, explică: „Suntem foarte încântați să descoperim această nouă etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid. Am muncit din greu pentru a ne pregăti pentru acest eveniment, care prezintă un profil complet diferit față de ceea ce am experimentat până acum. Întrucât nu am mai concurat niciodată în Africa de Sud și nu vom putea efectua teste în acea zonă decât cu câteva zile înainte de start, abordăm acest raliu cu multă prudență. Vom fi pe terenul de joc al celor de la Toyota și știm că vor fi formidabili. Obiectivul rămâne să consolidăm poziția lui Nasser și Edouard în clasamentul piloților și copiloților și să ne consolidăm poziția în rândul constructorilor. Dar, mai presus de toate, vrem să câștigăm experiență pe acest tip de teren, aducând cele două Dacia Sandrider ale noastre la linia de sosire.”

 

TRASEUL, PE SCURT

Având ca punct de plecare Sun City, la 140 de kilometri nord-vest de Johannesburg, Raliul Safari din Africa de Sud va debuta luni, 19 mai, cu un prolog de 25 de kilometri. Prima etapă, o buclă la sud-vest de bivuacul din Sun City, se va desfășura marți, 20 mai, pe un traseu de 571 de kilometri, din care 285 de kilometri contra cronometru. A doua etapă, la sud-vest de Sun City, va avea loc miercuri, 21 mai, și va marca prima parte a etapei maraton, cu un traseu de 418 kilometri până la tabăra unde echipajele vor petrece noaptea. Raliul se va relua joi, 22 mai, cu etapa a 3-a, cea de-a doua parte a etapei maraton, cu o lungime de 537 de kilometri. Etapa a 4-a, care va avea loc în apropierea graniței sud-africane cu Botswana, se va desfășura vineri, 23 mai. Traseul, în lungime de 698 de kilometri va fi o buclă cu punct de plecare și de sosire în Sun City. Etapa decisivă, care va avea loc sâmbătă, 24 mai, lângă Sun City, se va desfășura pe o distanță de 290 de kilometri, inclusiv 218 kilometri contra cronometru. Deși vremea în luna mai este în general uscată în nord-vestul Africii de Sud, sunt posibile ploi ușoare, în timp ce temperatura ambientală variază între 5°C dimineața și noaptea și 26°C în timpul zilei.

  

INFORMAȚII DESPRE PREGĂTIREA TEHNICĂ

Philip Dunabin, director tehnic, detaliază adaptările aduse modelului Dacia Sandrider pentru a face față acestei noi provocări:

„Avem puține informații despre acest eveniment, dar știm că terenul va fi variat, cu zone cu vegetație densă care pot deteriora caroseria și parbrizul. Există, de asemenea, riscul apariției vadurilor adânci în cazul în care va ploua torențial.

Am adăugat elemente de protecție în față pentru a proteja parbrizul și a preveni blocarea crengilor între plafon și stâlpi.

Am modificat pasajele roților din față pentru a limita daunele cauzate de vegetație, o problemă pe care am întâlnit-o și la startul Raliului Dakar.

A fost adăugat un nou sistem de admisie a aerului, cu o extensie de fiecare parte a montanților față, pentru a alimenta filtrul de aer situat chiar în spatele capotei.

În partea din spate, am îndepărtat portbagajul original pentru a adopta un design mai rafinat, fidel esteticii Dacia.

Întrucât etapele au loc la altitudini cuprinse între 1.000 și 1.500 de metri deasupra nivelului mării, am făcut o serie de modificări la nivelul motorului pentru a asigura o putere optimă.

În cele din urmă, am ranforsat arborii de transmisie longitudinali din față cu elemente noi, mai bine dimensionate”.

 

DECLARAȚII

 

NASSER AL-ATTIYAH (QATAR), PILOT, DACIA SANDRIDERS

„Chiar dacă este un teren nou pentru Sandrider, abordăm acest raliu cu încredere. Echipa a făcut o treabă excelentă pregătindu-se pentru acest eveniment, care nu va fi ușor. După victoria noastră de la Abu Dhabi, eu și Edouard suntem lideri în campionat, iar obiectivul nostru principal este să menținem această poziție la jumătatea sezonului. Am avut deja ocazia să testez circuitele sud-africane și aștept cu nerăbdare să descopăr acest nou parcurs. De asemenea, vreau să demonstrez că Dacia Sandrider se comportă bine și în afara deșertului, pe teren mixt precum cel pe care îl vom întâlni aici.”

  

SÉBASTIEN LOEB (FRANȚA), PILOT, DACIA SANDRIDERS

„Am fost deja în Africa de Sud în cadrul Campionatului Mondial de Rallycross, dar nu-mi va fi de mare folos aici ! Ca și în Kenya, terenul va fi accidentat și solicitant. Scopul meu este clar : după două abandonuri, vreau să merg până la capăt. De asemenea, vreau să reproduc nivelul nostru de performanță din Orientul Mijlociu, evitând în același timp greșelile care ne-au ținut pe loc în primele două runde. Nivelul W2RC este întotdeauna foarte ridicat, iar multe echipaje cunosc deja acest raliu. Dacă vom termina, va fi deja un rezultat bun.”

 

COMPONENȚA ECHIPEI DACIA SANDRIDERS

#200 : Nasser Al- Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA)

#219 : Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL)

 

CIFRA CHEIE

2.759 km: Distanța totală a traseului Raliului Safari din Africa de Sud, 2025.

 

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

Galerie foto (6)

Dacia Sandriders Africa de Sud
Dacia Sandriders Africa de Sud
Dacia Sandriders Africa de Sud
Dacia Sandriders Africa de Sud
Dacia Sandriders Africa de Sud
Dacia Sandriders Africa de Sud

RELATED TOPICS