Sâmbătă după-amiază, în Sun City, bucuria a fost dublă: Nasser Al-Attiyah și Édouard Boulanger au obținut cea de-a doua lor victorie de etapă în cadrul competiției, după ce au fost cei mai rapizi și în proba de joi.
La doar trei runde W2RC disputate de la debutul echipei în octombrie anul trecut, echipajele Dacia Sandriders – cu cele două vehicule Sandriders alimentate cu combustibil sintetic – au fost puse la încercare pe terenuri diverse, de la savană deschisă la piste înguste pe drumuri de pământ. Rezultatul: locul doi și un loc zece la general, iar echipa rămâne în cursa pentru titlurile de Pilot, Navigator și Constructor în W2RC.
După trei etape, Nasser Al-Attiyah și Édouard Boulanger au un avans de 20 de puncte în clasamentul provizoriu al Piloților și Navigatorilor, cu 114 puncte. Sébastien Loeb și Fabian Lurquin ocupă locul nouă cu 40 de puncte, în timp ce Dacia Sandriders este pe locul secund în clasamentul Constructorilor cu 206 puncte.
Cursa finală pentru victorie
Sébastien Loeb a terminat a patra etapă vineri, cu un deficit de 1 minut și 5 secunde în spatele eroului local Henk Lategan, dar după ce oficialii au ajustat timpii unei porțiuni de 2,5 kilometri, diferența a fost redusă la 39 de secunde, cu 111 kilometri cronometrați rămași.
După ce a terminat pe locul al doilea în clasamentul general și în raliul de debut al echipei, la Raliul Marocului din octombrie anul trecut, francezul Sébastien Loeb a fost la 43 de secunde în spatele lui Henk Lategan la punctul de control de la kilometrul 14. El a reușit să reducă diferența la 36 de secunde după 37 de kilometri, dar Lategan a recâștigat conducerea cu un avans de 1 minut și 3 secunde la kilometrul 58. Deși Loeb a reușit să reducă avansul lui Lategan la 54 de secunde după 96 de kilometri, el a terminat în cele din urmă al doilea după cinci zile de competiție intensă pe 1.197 de kilometri, primii doi fiind separați de doar 1 minut și 39 de secunde.
Între timp, Al-Attiyah a depășit amenințarea inițială a pilotului Ford Raptor, Carlos Sainz, și a câștigat etapa a 5-a, fiind a 45-a victorie de etapă a carierei sale în W2RC și a opta pentru Dacia Sandriders. Deși a primit 17 minute penalizare pentru omiterea a două puncte de control, performanța sa a fost remarcabilă, trecând linia de sosire cu un avans confortabil de 1 minut și 56 secunde față de Lucas Moraes (Toyota).
"Acesta este un rezultat bun pentru Dacia Sandriders. Ne-am atins obiectivul de a acumula puncte importante în clasamentul Constructorilor și de a menține conducerea la Piloți. A fost prima dată când am fost în Africa de Sud, terenul a fost dificil, complet diferit față de ceea ce am experimentat până acum. Am avut un rezultat bun și suntem fericiți că suntem pe locul doi cu Sébastien și că am obținut mai multe puncte cu Nasser. Cu siguranță am fi putut fi într-o poziție mai bună la nivel sportiv dacă am fi terminat pe primele două locuri, dar aceasta este doar a treia etapă a sezonului. Ne întoarcem acasă cu mai multă experiență și cu un rezultat bun, pentru care sunt foarte mândru de echipă. » a declarat Tiphanie Isnard, directorul echipei Dacia Sandriders.
NASSER AL-ATTIYAH (QATAR), PILOT, DACIA SANDRIDERS
„A fost o experiență foarte bună și a fost o plăcere să fim aici, la Raliul Safari din Africa de Sud. Am făcut o treabă excelentă și am încercat să dăm tot ce am avut mai bun. În cele din urmă am terminat cursa, am câștigat două etape și am obținut puncte importante pentru campionat. Acum avem 20 de puncte avans în clasamentul Piloților și am obținut puncte bune pentru echipă, ceea ce este important. Suntem bucuroși să-l vedem pe Henk câștigând raliul său de acasă, este bine pentru competiție. Desigur, toți ne antrenăm pentru campionat, mai sunt două runde – Portugalia și Maroc – și vom da totul pentru a-l câștiga.”
SÉBASTIEN LOEB (FRANȚA), PILOT, DACIA SANDRIDERS
„Este primul nostru an cu Dacia Sandrider și trebuie să muncim constant, fiindcă este o mașină nouă care are nevoie de optimizări. Acest raliu a avut tipuri de etape complet diferite față de dunele de nisip cu care eram obișnuiți. A fost mai mult ca o cursă WRC, așa că a fost important să avem o agilitate și o suspensie bună. M-am simțit bine la volan, lupta a fost intensă și sunt bucuros că am urcat pe podium. Este doar a doua oară când vin în Africa de Sud – prima dată a fost în Cape Town, pentu World Rallycross, dar a fost o experiență complet diferită. Mi-a plăcut atmosfera, am făcut un mini-safari în prima zi pentru a descoperi locurile, am văzut peisaje superbe, iar etapele au fost interesante. A fost o plăcere să fim aici.”
DACIA SANDRIDERS: MOMENTELE CHEIE ALE RALIULUI SAFARI DIN AFRICA DE SUD
Etapa 1 (marți, 20 mai): Echipa Dacia Sandriders debutează în primul raliu W2RC desfășurat în afara deșertului. Nasser Al-Attiyah și Sébastien Loeb încheie etapa în top 5, însă Al-Attiyah primește o penalizare care îl coboară pe locul 9 la general. Loeb pornește primul pe traseu și are sarcina dificilă de a deschide drumul. Totuși, reușește al cincilea timp, iar penalizările rivalilor îl urcă pe locul 3.
Etapa 2 (miercuri, 21 mai): Jumătatea etapei maraton. Deși echipa are un ritm competitiv, penalizările o încetinesc. Plecând de pe locul 9, Al-Attiyah a terminat cei 356 de kilometri cronometrați cu al patrulea cel mai rapid timp și a preluat provizoriu conducerea în clasamentul general. Cu toate acestea, o penalizare de 15 minute pentru ratarea unui jalon l-a scos din competiția pentru a doua victorie consecutivă în W2RC. Loeb, plecat al treilea, primește o penalizare de un minut pentru depășirea limitei de viteză și ajunge pe locul 7 la Tabăra de Maraton.
Etapa 3 (joi, 22 mai): Nasser Al-Attiyah a șters frustrarea unei penalizări de 15 minute stabilind cel mai rapid timp în etapa a 3-a, a șaptea victorie pentru Dacia Sandriders în W2RC. În timp ce Al-Attiyah a sărbătorit cel de-al 44-lea cel mai rapid timp din cariera sa în W2RC, Sébastien Loeb a urcat de pe locul șapte pentru a prelua conducerea cu un avans de 23 de secunde cu două zile înainte de final. După ce au petrecut noaptea în deșert, Al-Attiyah și Loeb s-au întors la bivuacul Sun City.
Etapa 4 (vineri, 23 mai): Loeb rămâne aproape de lider, încheind la doar 1 minut și 5 secunde. Al-Attiyah, fiind primul pe traseu, pierde aderență și timp – mai mult de nouă minute. Vestea bună: penalizarea de două minute de pe etapa 3 i-a fost anulată. Al-Attiyah termină etapa pe locul 11.
Etapa 5 (sâmbătă, 24 mai): Organizatorii ajustează timpii unei secțiuni de 2,5 km din Etapa 4, iar diferența dintre Loeb și Lategan scade la 39 secunde. Pornind de pe poziția a noua, Loeb a luptat din greu pe cei 111 kilometri cronometrați și a terminat pe locul al doilea, obținând primul său podium al sezonului W2RC. Pornind de pe poziția a 17-a, Nasser Al-Attiyah câștigă etapa și obține a doua victorie de etapă a evenimentului, a opta în W2RC pentru Dacia Sandriders și a 45-a din cariera sa. Desfășurată la periferia rurală a orașului Sun City, cea de-a cincea etapă a fost o buclă de mare viteză care a încheiat prima vizită a W2RC în Africa de Sud. Descris de organizatori ca fiind "o etapă scurtă, dar nu o plimbare în parc", traseul a fost alcătuit din drumuri de pământ, rocă, savană și sol variabil.
REZULTATE ETAPA 5 – RALIUL SAFARI AFRICA DE SUD (NEOFICIAL)
Traseu: Sun City – Sun City
Distanță etapei: 111 km | Distanța de legătură: 111 km | Distanța totală: 222 km
Locul 1: Nasser Al-Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA) – 1h08m49s
Locul 6: Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL) – 1h11m49s
CLASAMENT GENERAL PROVIZORIU DUPĂ ETAPA 5 (NEOFICIAL)
Locul 2: Sébastien Loeb (FRA)/Fabian Lurquin (BEL), +1m39s
Locul 10: Nasser Al-Attiyah (QAT)/Édouard Boulanger (FRA), +11m48s
CIFRA CHEIE A RALIULUI SAFARI AFRICA DE SUD
3: Dacia Sandriders a terminat de trei ori pe podium în patru participări în W2RC, de la debutul din Raliul Marocului, din octombrie trecut.
CE URMEAZĂ?
Runda a patra a Campionatului Mondial FIA World Rally-Raid 2025 se va desfășura în Portugalia – BP Ultimate Rally Raid – în perioada 22-28 septembrie.